Mad world

Jag har alltid ifrågasatt hurvida det finns en Gud eller inte, eller någon "högre makt" över huvudtaget, och om det nu finns det, så är han / hon / den / det sjukt orättvis. Att jag tar upp detta ämne nu har sina grunder i att min farfars syster (nej, vi är inte speciellt nära släkt visserligen, men ändå) ligger döende i cancer.

Det värsta med denna historian är inte det faktum att hon faktiskt drabbats av cancer, nej, det är att hennes man precis dog, av en väldigt långsam och smärtsam sjukdom, som han levde med i närmare bestämt hela deras relation, vilket betyder att hon tog hand om honom under en väldans massa år.
Sjukhusbesök och allt möjligt som tillhör detta. Hon har med andra ord vigt sitt liv åt att ta hand om en annan människa, knappt så hon fått leva själv. Och när han väl dog, för några månader sen så var det jättehemskt - visst, men man tänkte att nu ska den stackars människan äntligen få ta hand om sig själv, och börja leva på riktigt - men istället drabbas hon av obotlig cancer.
Är detta rättvist tycker ni?
Bara en liten tanke...



Åter till pluggandet,
puss på er.

Kommentarer
Postat av: Nette

Ja, det är så att man funderar vad livet går ut på ibland. Men det är väl så det är, ibland är inte livet rättvist.. Önskar det skulle finnas någon bot, något man kunde göra mot alla hemska sjukdommar och alla andra hemska saker som händer överallt.. Ibland funderar man varför det alltid tycks hända de som förtjänar det minst - de mest godhjärtade man känner. men som sagt, vi vet inte varför saker blir som dom blir.. Varför vissa blir sjuk och andra får vara friska. Din släkting verkar vara en stark kvinna, som gjort något så stort som att ta hand om sin käreste under sådan lång tid.. Jag beundrar människor som hon, som kämpar och kämpar. Om jag någonsin skulle bli drabbad av något sådant, så hoppas jag att jag skulle kämpa lika mkt..

2009-02-14 @ 00:42:04
URL: http://brunette.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0